14 aug. 2012

Val o flera möjligheter

Livet består av massor av val, höger eller vänster, sött eller salt och väljer man mellan en gott o blandat påse och en salt o blandat så vet du vad du får, men om det kommit en nyhet så ...vad väljer man då våga chansa eller gå på säkra kort??? Bara för att påsen ser fin ut och erbjuder nya smaker så betyder det inte att just jag kommer tycka om det, så är det ju men om jag inte provar så vet jag ju inte heller!!

Vem vet i förväg om valet är rätt???
Vad är rätt???
Vad är fel??
Chansa eller inte??  Tyvärr så är valen inte så lätta alltid, det finns nästan alltid nåt beror på eller ja om vägen var rak och man såg målet så skulle det kanske inte vara så spännande att testa nåt nytt, mina vägar iallafall är alltid väldigt krokiga och det finns alltid en massa avtagsvägar hela tiden åhhh vad svårt livet ibland känns men samtidigt så måste jag testa. Vill verkligen inte bli Asta 85 bast på ålderdomshemmet som har bott i samma hus i typ 100 år, samma man i 100år (ok mannen vill jag ju ha kvar) men ni förstår vad jag menar, jag vill göra mera med mitt liv och nu har jag gjort mitt val.

Får väl se om det är ett bra beslut!!! Mitt beslut iafl!!!!

//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar